Oferta szkoleń w Polsce, szkolenia kitesurfingowe w Jastarni i na półwyspie Helskim
Kurs indywidualny | Kurs dla dwóch osób | Kurs trzyosobowy |
---|---|---|
za 1 h 230 zł | za 1 h 180 zł od osoby | za 1 h 130 zł od osoby |
za 2 h 460 zł | za 2 h 360 zł od osoby | za 2 h 260 zł od osoby |
za 6 h 1200 zł | za 6 h 960 zł od osoby | za 6 h 720 zł od osoby |
za 12 h 2300 zł | za 12 h 1400 zł od osoby | za 12 h 1080 zł od osoby |
za 16 h 2800 zł | za 16 h 1800 zł od osoby | za 16 h 1300 zł od osoby |
Szkolenia Fuerteventura/Teneryfa
Fuerteventura kurs indywidualny | Dwuosobowy | Kurs trzyosobowy |
---|---|---|
za 1 h 500 zł | za 1 h 400 zł od osoby | za 1 h 380 zł od osoby |
za 2 h 1000 zł | za 2 h 800 zł od osoby | za 2 h 760 zł od osoby |
za 6 h 2730 zł | za 6 h 2184 zł od osoby | za 6 h 2074 zł od osoby |
za 12 h 5100 zł | za 12 h 4800 zł od osoby | za 12 h 3876 zł od osoby |
za 16 h 6400 zł | za 16 h 5120 zł od osoby | za 16 h 4864 zł od osoby |
Szkolimy według ram i wytycznych PZKite:
Poziom I PZKite z SafetyKite
- Umiejętność wskazania kierunku. Wskazanie kilku prostych metod weryfikacji wiatru.
- Umiejętność określenia kierunku wiatru. Wskazanie możliwych kierunków, omówienie wiatru względem lądu ( krótkiej charakterystyki i zagrożeń związanych z onshore, offshore, sideshore).
- Znajomość budowy latawca treningowego. Podstawowe elementy: brzuch, plecy, krawędź natarcia i spływu, linki, bridle.
- Znajomość podstawowych zasad bezpieczeństwa: wybór odpowiedniego miejsca do rozłożenia i startowania latawca, wskazanie zagrożeń, umiejętność korzystania z systemów bezpieczeństwa latawca treningowego. Rozumienie zagrożeń wynikających z charakterystyki akwenu i warunków atmosferycznych.
- Znajomość międzynarodowych znaków komunikacji.Wyląduj mnie, wystartuj, potrzebuje pomocy.
- Umiejętność sterowania małym latawcem treningowym. Na krawędzi okna wiatrowego, poruszania się w strefie mocy, skręcanie i odkręcanie linek.
- Znajomość okna wiatrowego. Krawędź okna wiatrowego, strefa mocy, pozycja latawca – ujęcie godzinowe, świadomość „zakresu rażenia” latawca).
- Znajomość budowy latawca i umiejętność przygotowania sprzętu i poprawnego zabezpieczenia go na plaży. Omówienie najważniejszych elementów budowy: krawędzie, poszycie górne, poszycie dolne, linki sterujące, linki mocy, bridle, zawory do pompowania i wypuszczania powietrza, one pump. Budowa baru oraz wyjaśnienie zasady działania depowera oraz zaciągania i odpuszczania baru.
- Umiejętność bezpiecznego poruszania się z latawcem po plaży, noszenie w pozycji „latawiec się uśmiecha”, przysypywanie piaskiem, wskazówka jak łatwo obracać duże latawce.
- Zapoznanie się z działaniem systemów bezpieczeństwa latawców 4/5 linkowych.
Omówieni zasady działania zrywki przy CL. Omówienie i zobrazowanie zachowania latawca z jedną naprężoną linką. Omówienie zasady działania zrywki prze leashu. - Umiejętność złożenia latawca oraz zwijania baru. Zwijanie „na długo i na krótko”, zwrócenie uwagi na staranność przy zwijaniu baru.
- Umiejętność asystowania przy startowaniu i lądowaniu latawca. Pozycja C, ustawienie ciała tak by latawiec w nas nie uderzył, omówienie sygnałów startowania i lądowania.
- Umiejętność przepinania latawca pomiędzy dwoma użytkownikami, (w wodzie, w powietrzu, na brzegu) z naciskiem na w miarę możliwości przepinanie latawca leżącego na wodzie, na 3 lub 9 oraz chwytanie chickenloopa zawsze nad zrywką (nie wkładać palców do środka).
- Umiejętność sterowania latawca na krawędzi okna wiatrowego (w zakresie godzin 3 – 9. Zaczynamy od pracy latawca w wąskim zakresie, blisko zenitu.
- Umiejętność przemieszczania się z latawcem w powietrzu. Objaśnienie ustawienia latawca po prawej lub lepiej stronie okna wiatrowego tak by ułatwić przemieszczanie
- Umiejętność odpuszczania baru. Wyczuwanie optymalnego „zaciągnięcia” baru by uzyskać prawidłową pracę latawca.
- Umiejętność puszczania baru w przypadku zagrożenia. Przećwiczenie odruchu puszczania baru na hasło „puść bar!”
- Umiejętność użycia systemów bezpieczeństwa. Samodzielne użycie przez kursanta zrywki.
- Umiejętność restartu latawca z wody. Metody za linkę / za bar.
- Umiejętność sterowania w strefie mocy. Wolne wykonywanie ruchów między 1 a 11 godziną.
- Umiejętność odkręcenia linek latawca. Wyjaśnianie celowości odkręcania linek mocy, demonstracja pracy latawca na skręconych linkach (sterujących)
- Umiejętność posługiwania się “trymerem depowera”. Przećwiczenie trymowania latawca depowerem przez kursant.
- Umiejętność wylądowania latawca z pomocą asystenta. Ćwiczenie wykonywane w wodzie.
- Podstawy prawa drogi w oparciu o KSPD. Zasada prawego i lewego halsu, zasada opuszczania i podnoszenia latawca do zenitu przy mijaniu się kitesurferów. Zachowanie bezpiecznej odległości. Itp.
- Umiejętność pływania body dragami: latawiec w jednej pozycji, ósemki przez zenit, praca latawcem po jednej stronie okna wiatrowego pomiędzy 12 a 3 lub 12 a 9, utrzymując wysokość, nabierając wysokość.
Poziom II PzKite z SafetyKite
- Umiejętność wystartowania latawca z pomocą asystenta, (dobór odpowiedniego kąta do wiatru ). Ćwiczenie wykonywane w wodzie.
- Umiejętność sterowania latawcem jedną ręką. Zwrócenie uwagi na poprawne umieszczenie ręki na barze i na pracy łokciem.
- Umiejętność pływania body dragami z deską. Utrzymując wysokość z deską, nabierając wysokość z deską.
- Umiejętność odzyskiwania deski na głębokiej wodzie. Wyjaśnienie zasad wykonywania bodydragów po utracie deski (kontrola jej lokalizacji poprzez„odliczanie”).
- Znajomość teorii startu z deską, (pozycja ciała przed startem, praca latawcem).
- Umiejętność zakładania deski i utrzymania pozycji startowej. Używanie rączki, aby łatwiej obrócić dużą deskę.
- Umiejętność startu z wody i przepłynięcia krótkiego dystansu. Do ćwiczeń przygotowujących należą podniesienie kursanta za ręce na plaży symulując ciąg latawca, steady pull” – kursant pracuje latawcem w zakresie 45stopni – zenit – 45 stopni generując stały ciąg. Jednocześnie krawędziuje deską i wyczuwa moc latawca stopniowo ją dodając. Pozycja startowa latawca to godzina 10 lub 2. Dzięki krawędziowaniu deską, start odbywa się pod kątem 90st do wiatru, dużo łatwiej nauczyć się ostrzenia, w końcowym momencie ćwiczenia, należy zwrócić uwagę na skierowanie deski dziobem lekko w dółwiatru (wyprost przedniej nogi).
- Umiejętność kontrolowanego zatrzymania się. Początkowo kursant prowadzi latawiec do zenitu. Później zatrzymuje się krawędziując i odpuszczającbar.
- Umiejętność pływania w obu kierunkach bez utrzymywania wysokości.Wykonywanie 200-300 metrowych halsów z kontrolowanym zatrzymaniem. Nauka pracy latawcem oraz zatrzymania go na krawędzi pod kątem 45 stopni do generowania stabilnego ciągu.
- Umiejętność samodzielnego wylądowania latawca przy użyciu systemu bezpieczeństwa. Uruchomienie zrywki, self landing (przy użyciu zrywki).
- Umiejętność awaryjnego zwinięcia linek i latawca na wodzie, płytka i głęboka woda – ćwiczenia. Omówienie zachowania w warunkach offshore, argumentacja i wyjaśnienie dlaczego „olewamy” deskę.
Poziom III PZKite z SafetyKite
- Umiejętność “utrzymywania wysokości”. Pozycja latawca w oknie wiatrowym, pozycja ridera na desce.
- Umiejętność utrzymywania prawidłowej pozycji ciała podczas pływania. Pozycja ciała „na siódemkę”, rotacja całego ciała w kierunku płynięcia.
- Umiejętność ostrego pływania na wiatr i nabierania wysokości, teoria halsowania, kąt martwy, balans pomiędzy prędkością a kursem względem wiatru.
- Umiejętność odpadania. Praca latawca, ustawienie deski względem wiatru.
- Umiejętność wykonywania zwrotów. Omówienie pracy latawca i pracy deski oraz synchronizacji tych elementów.
- Umiejętność doboru sprzętu do panujących warunków i własnych umiejętności. Kursant przedstawia własną propozycję doboru sprzętu przed rozpoczęciem zajęć, instruktor zatwierdza.
- Umiejętność wyboru miejsca do startu i pływania. Kursant ocenia spot, warunki na wodzie i na lądzie, wskazuje możliwe zagrożenia, oraz dogodne miejsce do startu, pływania, i lądowania latawca.
- Umiejętność zachowania się na głębokiej wodzie. Akcja „self-rescue”, odzyskanie deski i restart latawca na głębokiej wodzie.
- Umiejętność reagowania w awaryjnych sytuacjach. Splatanie się latawcami – procedura + trening na wodzie.
- Elementy uzupełniające (w dowolnym czasie):
- Znajomość podstawowych typów latawców i ich cech. Bow, C-shape, Hybryda, Delta, komorowiec – omówienie najważniejszych cech tych latawców.
- Zagrożenia na spocie. Rafy, pływy, sieci, prądy, zwierzęta, inni użytkownicy akwenów.
- Znajomość możliwych organizacji ruchu na wodzie: Strefy (na wodzie, lądowania/startowania, zakazy, nakazy, obostrzenia).
Poziom IV PZKite z SafetyKite
- Znajomość prawa drogi wg. KSPD, oraz podstawowych zasad bezpieczeństwa. Pełna znajomość prawa drogi.
- Umiejętność wykonania i wylądowania prostego skoku. Omówienie zasad bezpieczeństwa, ilości potrzebnego miejsca do skoku oraz scenariuszy „awaryjnych” – zrzucanie deski, lądowanie na tyłek. Omówienie pracy latawca oraz pracy deski.
- Umiejętność pływania w warunkach granicznych. Efektywna praca latawcem, generowanie wiatru pozornego.
- Umiejętność jazdy w pozycji switch. Ustalenie nogi prowadzącej oraz wybór halsu, od którego zaczniemy ćwiczenia. Pozycja latawca nagodzinie 1 lub 11, obrót deski przez tylną krawędź, obciążenie przedniej krawędzi poprzez poprawną pozycję ciała.
- Umiejętność pływania po zafalowanym akwenie. Omówienie pracy nóg, zasad działania „przyboju” oraz prostego wybicia z fali.
- Podstawowe umiejętności związane z serwisowaniem sprzętu. Trymowanie baru, wymiana tuby, naklejanie łaty na latawiec.